divendres, 31 de desembre del 2010

Col·laboració per a un nou projecte de dinamització turística


Hola, sóc la Laia Costa i des del 20 d’Octubre l’estudiant en pràctiques del Museu de Gavà, o més ben dit, del Parc Arqueològic de les Mines de Gavà, encara que cada dia vingui a treballar una estona a la Torre Lluch, on es troba el Museu.


Sóc Diplomada en Turisme per la UAB i estic cursant el Màster en Gestió del Patrimoni Cultural de la UB, per això, durant la meva estada al PAMG, estic aprofitant els meus coneixements per redactar un Pla de Dinamització Turística per a la ciutat de Gavà, amb l’objectiu d’aconseguir que al Parc hi arribin més visitants forans. Tranquils, no volem que arribin els turistes amb xancles i mitjons de Barcelona –encara que segur que ens ho passaríem molt bé amb ells -, sinó que la gent de Catalunya, i per què no, de més enllà, ens conegui i vingui a visitar el nostre Parc Arqueològic.


Sabíeu que les Mines de Gavà són les mines en galeria més antigues d’Europa i les úniques dedicades a l’extracció de la variscita? I sabíeu que hi ha gent de la pròpia comarca que ni tan sols sap que a Gavà hi ha unes mines neolítiques? Doncs, són un jaciment arqueològic excepcional i cal donar a conèixer la seva existència més enllà dels límits geogràfics gavanencs.

Però més enllà de les Mines, a Gavà també hi ha molts altres punts d’interès per potenciar: la platja, el Castell de l’Eramprunyà, el massís del Garraf, les masies... i molts altres llocs! Ara que estem en temps de crisis, s’ha dit en diverses ocasions que el turisme de proximitat era el que se’n sortiria beneficiat, és per això, que a Gavà, ara més que mai, cal reforçar les estratègies per atraure visitants i donar a conèixer tot el nostre patrimoni cultural i natural als altres.


Paral·lelament a aquesta tasca, també estic veient com funciona un museu per dins, quins són i com es relacionen els diferents perfils professionals que fan moure la seva maquinària, el muntatge d’exposicions temporals o especials per a fires, les visites i tallers per a escoles (algunes més fàcils de portar i altres més complicades) i tot el que comporta ser un museu local, però amb voluntat de ser important dins l’àmbit català.


Espero aprendre el màxim durant la meva estada al PAMG i que la meva feina serveixi per donar encara més difusió del gran tresor que hi ha a Gavà: les Mines.


Després d'aquest pla, us imagineu que la Venus és tan coneguda com la de Botticceli? I tan venerada com la Gioconda?

1 comentari:

  1. Hola Laia!
    Buscant informació per internet he arribat al teu blog.
    Jo també sóc estudiant de turisme de la UAB.
    He trobat interessant el que has escrit.
    M'agradaria demanar-te alguna informació, si vols.. pots contactar-me per email i a partir d'aqui parlem.
    Espero la teva resposta :)

    ResponElimina