dimarts, 27 d’octubre del 2009

Zaira, nova col·laboradora del Museu

Hola a tots/es,

sóc la Zaira, tinc 25 anys, sóc de Barcelona i acabo de començar a col·laborar en el Departament de Difusió del Museu de Gavà. En aquest bloc us explicaré una mica les meves inquietuds i la meva experiència al Museu .

Sóc llicenciada en història i actualment estic fent un màster de gestió del patrimoni cultural, d’aquí les pràctiques que realitzo a la institució.

Ja des de ben petita sempre m’havien interessat les històries de grecs i romans, així com les de cavallers i princeses.I a qui no? Però aquestes aficions no es van quedar en jocs de nens, sinó que es va convertir en les meves inquietuds acadèmiques. Per aquest motiu vaig triar la carrera d’història.

Mentre feia la carrera, vaig acabar fent un curt període de pràctiques al Museu de GavàD’això ja fa uns anyets! I bé, l’experiència va ser més que bona, ja que vaig tenir la sort de poder veure com funciona un museu per dins. A partir d’aquest petit contacte em va començar a picar la curiositat sobre el món dels museus i la seva gestió.

Amb el temps, la idea d’un futur treballant en la gestió patrimonial es presentava més atractiva, i així va ser com vaig decidir fer el màster. I des del principi vaig tenir clar que volia fer les pràctiques al Museu de Gavà.Per quèÉs ben clarsabia que podria veure el funcionament del Museu i la seva gestió, cosa que en equipaments més grans no té l’oportunitat.

El Museu de Gavà em sembla una institució força innovadora i que treballa per millorar la seva qualitat dia a dia. S’hi percep un esperit jove i amb ganes de difondre la cultura i el patrimoni, tant material com natural, d’una manera molt didàctica i pròxima a la gent.

En la meva experiència al Museu m’agradaria poder veure de primera mà tot allò que en la teoria ens han ensenyat i poder veure les problemàtiques d’un museu. També desitjaria poder dur a terme tasques en la creació d’activitats, ja que tinc força experiència amb infants de totes les edats, i penso que podria ser útil en aquest sentit. De totes maneres, no m’agrada descartar cap altra tasca ja que, com podeu veure, la meva aspiració principal és la d’aprendre i aprofitar aquestes pràctiques al màxim possible.

Espero que en aquest temps us ajudi a entendre una mica millor el Museu i us animi una miqueta a visitar-nos o a realitzar alguna activitat amb nosaltres!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada